Zakładki

poniedziałek, 14 września 2015

Co? Kto? Gdzie? Kiedy? Jak? Zaraz wyjaśnimy.



  • Każda klasa dostanie zadania do wykonania (w grupach, indywidualne, dodatkowe).
  • Na realizację każdego zadania macie miesiąc (a zadań w całym roku szkolnym będzie 6 – ostatnie usystematyzuje Waszą wiedzę w formie zabawy). Musicie dobrze zaplanować czas. Proponujemy, byście zawsze najpierw przeczytali zadanie i wskazówki, zajrzeli do źródeł, potem podjęli decyzję kto i nad czym będzie pracował, za co będzie odpowiadał, co przynosi, czego szuka. Potem dopracujcie pomysł i wykonajcie zadanie.
  • Bądźcie terminowi.
  • Informacje o tym, nad czym macie pracować i kiedy z tej pracy się rozliczyć, znajdziecie w zakładce ZADANIA. Zobaczycie polecenie główne/ pytanie ogólne oraz pytania i wskazówki dodatkowe. Nie sugerują one kolejności prezentowania treści, nie zamykają drogi do dodatkowych informacji.
  • Pracujcie w grupach lub samodzielnie – zawsze podpisujcie pracę (imię, nazwisko, klasa).
  • Zajrzyjcie do zakładki EWALUACJA. Poznanie kryteriów oceny podpowie Wam, na co należy szczególnie zwrócić uwagę.
  • Część zadań będzie oceniana w ramach Ligi Klas – grupa lub jednostka zdobędzie punkty dla swojej klasy, ale też oceny dla siebie (przy zadaniach znajdziecie informacje, z których przedmiotów uzyskacie stopień).
  • Oprócz zadań obowiązkowych możecie wykonać dodatkowe i zdobyć dla siebie kolejne stopnie – pracujecie, uzyskujecie zapłatę.
  • Wiele czasu spędzicie przed komputerem, szukając informacji w Internecie. Selekcjonujcie je, szukajcie czegoś wartościowszego, skorzystajcie z zakładki ŹRÓDŁA – my unikamy ściąg i bryków, nawet jeśli na końcu jest patriotyczne – „kropka pl”. Pamiętajcie, że jeśli na wskazanych stronach, w tekście przez Was czytanym, pojawiają się nieznane pojęcia, nazwiska, tytuły, musicie poszukać wyjaśnień i nowych stron – szukając, zrozumiecie i pozwolicie zrozumieć innym.
  • Przygotowując prezentację multimedialną, film, plakat, kolaż i inne formy, zwróćcie uwagę na przejrzystość, czytelność, estetykę. Wybierajcie informacje, nie stosujcie reguły „kopiuj, wklej, drukuj lub wyślij”. Strony internetowe są obszerne i bogate – Wy zróbcie z nich wyciąg, sięgnijcie po esencję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.